Home » Ik ben huurder » Huurbetaling

Huurbetaling

U betaalt huur vanaf het moment dat de huurovereenkomst ingaat. De huur betaalt u altijd vooruit, voor de eerste dag van de maand. Dit doet u met voorkeur door middel van automatische incasso aan Wovesto, zoals in het huurcontract staat vermeld. Zo betaalt u de huur altijd op tijd en als het huurbedrag wijzigt, voeren wij het nieuwe huurbedrag automatisch door.
 

Hoe kunt u betalen? 

Na het ondertekenen van uw huurcontract, betaalt u gelijk uw eerste huur en eventueel de waarborgsom op het kantoor van Wovesto. U kunt dan contant of met de pinpas betalen.

Automatische incasso 

Met automatische incasso machtigt u Wovesto om de huur op de eerste dag van de maand van uw rekening af te schrijven. Als uw huurbedrag verandert, passen wij ook het bedrag van de automatische incasso aan. U zet eenmaal uw handtekening en u zorgt ervoor dat er op de eerste van de maand voldoende geld op uw rekening staat, zodat de huur afgeschreven kan worden. Betaalt u nog niet met automatische incasso, maar wilt u hiervan wel gebruik maken? Dan kunt u daarvoor een machtigingsformulier bij Wovesto aanvragen.

Rekeningnummer 

Het rekeningnummer waarop u de huur overmaakt is: NL40 RABO 0138 2808 86 ten name van Wovesto Sint-Oedenrode.

Wat als u de huur niet kunt betalen? 

Soms is het betalen van de huur een probleem. Kunt u de huur niet op tijd betalen, breng ons dan gelijk op de hoogte. Als u tijdig contact met ons opneemt, dan overleggen wij met u over een betalingsregeling. Het is belangrijk dat we weten wat er aan de hand is. Als we niet weten dat er iets aan de hand is, sturen we u aanmaningen. Als uw reactie op de aanmaningen uitblijft, schakelen wij een deurwaarder in om de achterstallige huur te incasseren. De deurwaarder brengt daarvoor kosten in rekening. Deze zijn niet gering en zijn voor rekening van de huurder. Bovendien loopt u het risico dat wij uw woning moeten laten ontruimen. 
Zover hoeft het natuurlijk niet te komen als u ons tijdig informeert.

Betalingsregeling 

Als u een huurschuld heeft, kan Wovesto u helpen met het treffen van een kosteloze betalingsregeling. U loopt de huurachterstand dan in termijnen in, naast de lopende huur. U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling Woondiensten van Wovesto.

Professionele hulpverlening 

Heeft u behalve een huurschuld ook andere schulden? Dan kunt u het beste professionele hulp zoeken. Zorg er wel voor dat wij hiervan altijd op de hoogte zijn. Een van de voorwaarden om in aanmerking te komen voor professionele hulp is dat u de lopende huur blijft betalen. Dus dat de huurschuld niet verder oploopt. Dan kunt u een aanvraag doen voor begeleiding bij het aflossen van uw schulden. Wovesto respecteert hierbij de privacy van haar huurders en gaat zeer discreet om met uw gegevens.

Vragen? 

Mogelijk heeft u nog vragen over het betalen van de huur, het treffen van een kosteloze betalingsregeling of heeft u professionele hulpverlening nodig. Onze medewerkers helpen u graag. Wij zijn maandag tot en met donderdag telefonisch bereikbaar van 08:00 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 16:45 uur en op vrijdag van 08:00 tot 12:00 uur op telefoonnummer (0413) 47 69 10. U kunt ook op kantoor langs komen op maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 12:30 uur en op vrijdag van 09:00 tot 12.00 uur.